Badhuis Welkom op de website van MZK. Volgende wedstrijd: BK Open in Antwerpen op 19+20+21/04/24.

DAG 3 Stage Barvaux
Hallo sympathisanten,

We zijn wat laat vandaag met ons verslagje, maar we hebben (hopelijk) een goed excuus, onze dag zat stampvol met leuke, lastige activiteiten. Deze morgen ging het opstaan al iets minder vlot dan de eerste dag, maar al snel zat iedereen aan tafel. Voor wie niet echt wakker was, volgde een korte droogtraining rond de chalet en dan naar het zwembad. De rustige training met heel wat techniek was goed verteerbaar en blijkbaar de boterhammekes van het ontbijt ook, want de maagjes knorden reeds na de training. Gelukkig was er weer verse soep van ons schitterende kookploeg. Tussen de soep en de patatten (letterlijk) losten we de dagelijkse doe- en quiz opdrachten op en dan konden we de honger volledig stillen met kipfilet, appelmoes en ... patatjes. Het was een iets kortere platte rust vandaag, want we moesten al snel vertrekken naar de startplaats van onze kayaktocht. Jammergenoeg gooit de passage van de Tour de France wat roet in het eten, en moeten we vandaag alles te voet doen. Een gezond wandeltochtje van ongeveer 13 kilometer naar de startplaats deed iedereen deugd. En dan de langverwachte kayaktocht van 10 kilometer. Voor sommige ging dit vlot, anderen moesten wat meer naar het goede ritme zoeken. Er werd vastgesteld dat het soms beter gaat om achteruit te varen dan vooruit. Voor wie naar de Tour de France gekeken heeft op TV zou ons kunnen gezien hebben, want de helicopter heeft een tijdlang boven onze bootjes gevlogen. Bepaalde berichten van thuis bevestigen dat we in beeld waren. Iets voor de aankomst zijn we erin geslaagd om de volledige groep weer samen te krijgen, zodat we in schoonheid konden aankomen in Barvaux. Voor wie echt nog niet genoeg had van het frisse water nam nog een duik in de Ourthe. Dan moesten we nog terug naar de chalet geraken, eerst droge kleren aandoen, koekjes eten en wat drinken, en dan terug te voet op pad. Een kleine drie kilometer legden we in een snel tempo af want de honger werd alsmaar groter. Na een warme buitendouche waren de trainers klaar met de bbq. De 20 brochetten, 24 worsten en 12 kipfilets samen met een assortiment van groentjes en koude patatjes werden in geen tijd verorberd. De honger moet groot geweest zijn!
Dan terug naar bed, voor velen een welgekomen nachtrust, ook voor de begeleiders en trainers!
Slaapwel, tot morgen.

Foto's dag 3, klik hier

8. gaetan (02/07/2012 22:54:42)
zeer leuk dagelijks berichtje&foto's,merci!groetjes aan onze matis...love him!

7. De begeleiders (02/07/2012 22:07:43)
Er wordt hier ook nog gezwommen, zie foto's van dag 4. En het weer zit tot nog toe inderdaad heel goed mee. Nog geen spatje regen en zalige temperatuur om buiten te ravotten, en 's avonds op terras het verslagje te typen.

6. franky (02/07/2012 19:37:44)
zwemmen jullie daar ook of is het alleen ontspannen en eten aan de foto's
te zien , nog veel plezier

5. Steven (02/07/2012 12:55:19)
Dat ziet er daar super leuk uit! Al die blije gezichtjes - schitterend!

4. Karin (02/07/2012 10:17:03)
't Ziet er allemaal super leuk en ook lekker uit! De weergoden willen precies ook beter mee dan thuis (of trekken jullie geen foto's als het regent?)Dikke merci voor alle begeleider!!!

3. katrien (02/07/2012 09:12:13)
Gewoon weg prachtig! Bedankt voor de foto's, het ziet er leuk uit en we duimen voor verder mooi weer.Geniet ervan.

2. Pierre Vis (01/07/2012 23:39:14)
Als ik dat zo lees, zou ik zelf ook weer een eendje willen zijn..

1. gaetan (01/07/2012 22:58:08)
skitterend!!!!!!had ze willen bezig zien de 'canards'in de kayak!

160666 bezoekers sinds 11/01/2003