Vittel jour 3
De ochtendstond heeft goud in de mond. Goed voor een spreekwoord, maar geef ons in de praktijk liever een heerlijk ruikende croissant, een kommeke granen en het niet te versmaden Pain Francais.
Een kwartiertje langer mogen maffen kan wonderen doen. Helaas willen de zwemmers een mirakel. Voor een mirakel moet je minstens een uur langer slapen en dat is er niet.
Het ontbijt verliep dus in alle rust.
dat gaf me de kans om eens over gisteren na te denken en te ontdekken dat ik toch wel een gebeurtenis was vergeten te noteren.
Tijden het middagmaal kwam ik tot de vaststelling dat er een Griek in de groep zit.
Ja, een Griek. Daar is het de gewoonte om na de maaltijd je bord aan scherven te werpen.
Wel voortaan wordt "Tim" omgedoopt in "Stavros".

Gedaan met denken en terug naar de realiteit.
Go, iedereen naar het zwembad. Op de menu staat een zeer pittige training.
Nadat "Grand Master Martijn" het verloop van de training had meegedeeld stond er toch wat angst in sommige oogjes.
Maar dat was onterecht. Mits de nodige zweepslagen deed elke zwemmer wat er van haar/hem verlangt werd.
Iedereen ging tot het uiterste, wat ook gevraagd was.
Zelfs ik had het moeilijk. Martijn wilde verschillende parameters registreren van elke zwemmer.
Met twee chronometers gelijktijdig aan de slag gaan en tussenin ook nog eens overschakelen van de ene naar de andere funtie op chronometer verliep niet altijd even vlekkeloos.
Te veel knopjes die niet altijd in de juiste volgorde werden ingedrukt. Fu(tuuuuuut)..ing Hell.
Gelukkig werden de belangrijkste parameters opgenomen, zodat een juist evaluatie kon gemaakt worden.

De spartanova oefeningen werden onder het zwembad afgewerkt. In een zal vol gewichten (zie foto's).

Het middagmaal was net als de vorig maaltijden piekfijn verzorgd. Smullen maar.
Menu: du boeuf avec brocoli et pommes de terre en pur

2. katty Mortier (05/01/2013 18:55:53)
goed profiteren Het is bijna de laaste dag. Mooie concept en de voeding is goed ook. goed thuis

1. Veerle (05/01/2013 13:14:15)
Oei, dan schaf ik me best al een plastieken service aan, zodat het geen kwaad kan als "Stavros" in actie schiet ! Nog veel plezier de laatste dagen.

160801 bezoekers sinds 11/01/2003