Stage Lendava – Dag 4
Dit verslag van dag 4 krijgt u vandaag op dag 5

Vandaag was er een eerste halve rustdag. We onderbreken het vaste dagpatroon niet, dus uitslapen zit er niet in, maar de ochtendtrainingen (dryland + swim) worden vervangen door rustige activiteiten. De jeugdlabels zochten de verfrissing op van de verschillende baden en tussendoor werden ook de beach-volley-tallenten tentoon gespreid & werd er wat tijd genomen voor een kleine fotoshoot. De goldlabels genoten wat van het Sloveense zonnetje terwijl anderen zich verdiepten in de kunst van het manillen.

Vanmiddag was het opnieuw money-time, met een ferm volumineuze training voor de jongeren (5k) en een pittige WC* voor de ‘oudjes’. Een enkeling die niet voldoende rust/eet komt dan al eens de man met de hamer tegen – nietwaar D.O. -, maar over het algemeen komen de zwemmers sterk voor de dag en wordt er héél goed getraind. De trainers zijn alleszins supercontent over inzet & motivatie!

Zoals je zal horen in het video-dagboek blijven de meningen over het eten enigszins verdeeld. De trainers & de oudere zwemmers vinden het eten dik ok tot zelfs heel lekker, sommige jonge zwemmers zijn duidelijk wat ‘kritischer’ en geven de voorkeur aan mama’s kooksel. Wat er ook van zij, voldoende eten is belangrijk, en dus mocht nonkel Eddy vandaag de vork in de hand nemen om sommige zwemmers een handje te helpen. Voldoende eten is immers essentieel om de opeenvolging van trainingen te verteren!

De jeugdlabels kregen deze avond ook nog wat filmpjes voorgeschoteld ter voorbereiding van de training van morgen: een techniektraining met de focus op start, keerpunt & aankomst. Benieuwd wat dat morgen zal geven!

De award voor uitspraak van de dag gaat overigens naar Martijn die het deze avond hoorde konderen in Deulen… 

Tot morgen voor meer nieuws uit Lendava!

* weerstandscapaciteit

1. Christiane (05/07/2013 21:47:37)
Terug van de stage ardennen. Moe maar heel content.Toffe zwemmer die ik mocht begeleiden. Vanmorgen wakker geworden in de ardennen met vogeltjes en zo stil. Ik miste de drukte. Ziet er bij jullie heel tof uit. Train meer rustig oei hard verder groetjes

160664 bezoekers sinds 11/01/2003