Badhuis Welkom op de website van MZK. Volgende wedstrijd: Dag 5 regiocriterium Henri Lecluyse in Meulebeke op 07/04/2024.

Lendava dag 11
Donkere wolken trokken letterlijk over Lendava. De lucht kleurde zwart en dreigend gerommel was er in de verte te horen.
Gelukkig zijn er onder de zwemmers en hun trainers geen bangeriken zodat de zwemtraining (voor de jeugd GL’s) en dryland (GL’s) keurig werd afgewerkt.

Voor de jeugd was er een korte zwemtraining voorzien, omdat zij vandaag richting België trokken om zich daar verder voor te bereiden voor hun BK. Iedereen wenste de jongeren een goede terugreis en daarna konden ze de bus op richting vliegveld.
In allerijl werd en nog een zak met vuile was naar de bus gebracht. Blijkbaar wilde een van de zwemmers zijn/haar moeder het werk besparen.

Ondertussen werkten de GL’s hun training verder af. In het water was het warmer dan erbuiten.
Op het einde van de training had iedereen duidelijk honger want ze wilden snel gaan eten.

Donkere wolken bleven komen en gaan. Zonneschijn en regen volgden elkaar op.

Na het namiddagdutje werd er vrolijk aan de krachttraining begonnen. Heerlijk is dat Push-ups, op een militair tempo. Onder bevel van een drill-sergant werd de dryland punctueel afgewerkt.

De tweede zwemtraining werd aangevat in de regen. Ter bescherming van het materiaal werd een kamp opgetrokken uit parasols. De trainers verplaatsten zich op de kade onder diezelfde parasols.
Tijdens deze training gebeurde er ook iets ongelooflijks. Spast is al heel de stage deftig aan zijn techniek aan het werken. Onder het toeziend oog van de ipad bewees Spast dat hij 800m crawl kon zwemmen ademend 1/3. Een super prestatie.

Een kleine ploeg blijft dus nog achter in Lendava om er de laatste zware voorbereidingen te doen richting BK.

Het dagboek

Groeten van het Lendavateam.

160287 bezoekers sinds 11/01/2003