Lendava dag 12
De dagen volgen elkaar hier snel op. Dryland en zwemtraining komen in snel tempo op de zwemmers af. Vandaag was het niet anders. De trainers hebben hun handen vol om alles voor te bereiden.
Het vraagt toch enige organisatie en samen met de aanwezige helpers slagen ze erin om als groep goed te functioneren.

De voorraad water slinkt zienderogen en daarmee komt het einde van deze stage ook in zicht.

Vandaag werden er nog twee zwemtrainingen, redcord en stability, en een conditieparcours afgewerkt. Tot verbazing van de trainers blijven de zwemmers onder grote vermoeidheid toch goedgemutst en werken ze hard verder aan hun vaardigheden om een betere, snellere zwemmer te worden.
De wil om een super prestatie neer te zetten op het BK is alom aanwezig.
Steeds weer worden de grenzen verlegd.

Zonder afbreuk te doen aan de prestaties van de anderen moeten we wederom een opmerkelijke prestatie van “Spast” vermelden. Hij wil zich laten uitroepen tot “Spast de gymnast”.
Onder impuls van zwemmers die wel de evenwichtskunst op de Swissball beheersen liet Spast zich overhalen tot allerlei kunstjes op het ronde ding.
Op die manier dagen de zwemmers elkaar uit en worden de challenges steeds groter.
Inspanning door ontspanning is de te hanteren term op het einde van een zware trainingsperiode.

Tijdens de maaltijden werden de noodzakelijke calorieën terug aangevuld. Alle bordjes werden netjes leeggegeten.

Zo kwam de dag weer snel aan zijn einde. Bedtijd om op krachten te komen en morgen de laatste volledige stagedag aan te vangen.

Groeten van het Lendava Team.

1. Veerle (13/07/2013 22:30:30)
Ook nog Golden Trials op het programma ?
Kop op voor de laatste Sloveense loodjes en tot morgen !

160776 bezoekers sinds 11/01/2003