Lendava dag 13
The final day in camp Lendava.
Met nog twee weken tot BK-day zetten we de puntjes op de “i”.
In de voormiddag een dryland onder een stralende zon. Spartanova en rekkeroefeningen volgden elkaar op. Niet zo snel en soepel meer, het is duidelijk dat de vermoeidheid zijn tol begint te eisen.

De zwemtraining verliep vlotjes en de vooropgestelde kilometers werden door iedereen afgelegd op het gevraagde tempo en met de vereiste techniek.

Het middagmaal werd door sommigen in dubbele porties naar binnen gewerkt. De energievoorraad moet voortdurend aangevuld worden om verder te kunnen trainen.
Rust is er na de maaltijd. Eens goed knorren voor een uurtje of twee.

Hierna de grote test. Iedere zwemmers koos een beperkt aantal wedstrijdnummers.
Deze gekozen wedstrijden werden afgewerkt in een voor ons volledig vrijgemaakt zwembad.
Professioneler kon het niet. Iedere 10’ een wedstrijd. Wouter had zelfs een officieel programma gemaakt en de tijden werden ook op vakkundige wijze verwerkt.
De zwemmers gaven zich voor 200% en smeten al hun resterende krachten in de strijd. In super vermoeide toestand werden nog altijd goede tot spectaculaire tijden gezwommen.
Sommige zwemmers stierven meerdere malen onderweg naar de eindstreep. Maar geen enkele gaf op of dacht er zelfs maar aan.
De “Ratte van Zwevegem” verpulverde zijn eigen besttijd op de 400 VS met 8 seconden. Concurrenten, opgepast hij komt eraan.

Oef, tijd om te eten, valies te pakken en nog een laatste nacht hier goed slapen.
Morgen nog een kilometertje of 4 uitzwemmen en dan richting België terug.

Dit was het laatste verslagje uit Lendava.
Groeten van de volledige ploeg uit Lendava.