Vittel - dag 2
We beleefden weeral een schitterende dag. Ontbijt, de kok bakte een 100tal croissants af, maar mispakte zich aan het Gold Swimming Team. Croissants zijn vettige koekskes en onze atleten eten dit niet. Sommigen maakten wel aanstalten, maar werden onmiddellijk het volledige recept voorgezegd.
Een croissant bestaat uit een laag deeg, een laag boter, een laag deeg, een laag boter, een laag deeg, een laag boter, een laag deeg, een laag boter, een laag deeg, een laag boter. Dus njet. Gelukkig was er nog stokbrood en verschillende muesli-soorten en fruit zodat we voldoende konden bijtanken.
Gisteravond zat iedereen tijdig in bed, sommigen zelfs voor het afgesproken uur en deze morgen was dat te merken op training. Sommigen kwamen zelfs beter voor de dag, dan in de dagelijkse routine op het thuisfront. We vermoeden dat er individuen tussen zitten die thuis te weinig slapen! Na de training hielden we een gezamenlijke krachttraining in la salle de musculation en ook in la salle de Haltérophilie of zo iets. Dit alles in de prijs inbegrepen.
Middageten, hamburger van echt vlees, mini pizzatje, erwten en wortelen, en middag rust.
Enkele andere individuen van héél jonge leeftijd en het mannelijke soort, vonden de middagrust echt niet nodig. En vermits ze niet moe waren werden ze aan de groep goldlabels toegevoegd voor de avondtraining, een héél leuke ervaring voor de gasten, tot ze de 4 km voorbij gingen, toen begonnen er sommigen die nooit moe zijn toch enkele tekenen van verzwakking te vertonen.
Avondeten: soep, gnocci , spinazie, fruit , etc … kortom weeral lekker. Nu gaan we checken of iedereen onder de wol zit, 21u30 bedtime voor jeugdlabels, 22u00 lichten uit bij goldlabels.
Slappel!
En wat fotookes.
En wonder boven wonder, zelfs zonder 'Spast' hebben we een videodagboek van dag 1.

7. Els (28/12/2013 14:26:50)
Ja, croissants laten liggen, kan pijn doen. ...
Thx voor het verslag en de foto's.

6. Regine (28/12/2013 13:22:33)
leuke, mooie foto's en videodagboek ! Tof om ze even te zien, thx ! Geniet nog van jullie stage

5. Jasper (28/12/2013 13:22:08)
De Croissant: ... een echte croissant, zoals men die in Frankrijk graag heeft, bevat 24% vet. Een deeltje smelt er wel uit in de oven. Bovenop de croissant wordt nog wat eigeel of wat vloeibare suiker gespoten voor de mooie kleur en ook om het staartje mooi in de rol te laten plakken want een goede croissant heeft het staartje net in het midden en rolt niet open in de oven. Er is dus maar 1 groot probleem .. ze zijn zoooo lekker :-)

4. Annick (28/12/2013 12:27:33)
Bedankt om de ouders terug te verwennen met de verslagen en foto's en heel leuk is ook de videoboodschap. Wat is het toch leuk om onbezorgd jong te zijn hé.

3. katrien (28/12/2013 08:40:14)
Bedankt voor de vele foto's en zelf het videodagboek !

2. F. MORGA (27/12/2013 22:41:05)
Die 'jonge mannen' zullen wel goed slapen nu waarschijnlijk,... de anderen misschien ook wel !!!???
Hier vandaag bijna uit ons vel gewaaid, STORM, maar daar zullen jullie in Vittel wel niets van ondervonden hebben,... of toch??? Misschien wel een storm van sportieve setjes in het zwembad???
SUCCES allemaal!

1. David (27/12/2013 22:27:38)
heb zo een klein vermoeden wie de jonge individuen zijn :-)

160791 bezoekers sinds 11/01/2003