Vittel - dag 3
Niks bijzonders te melden vandaag, opstaan, ontbijt, zwemmen, hard zwemmen, héél hard zwemmen, stretch-droogtraining, middagmaal, aja toch iets te melden, linzen om te eten, lekker.
Linzen zijn rijk aan ijzer, vezels en eiwitten. Inmiddels zijn linzen helemaal geïntegreerd in de westerse keuken. Het is een geliefde groente die je naar eigen inzicht op smaak kunt brengen.
Linzen zijn geen groente maar peulvruchten. Ze behoren tot de familie van de vlinderbloemfamilie. De eetbare delen zijn de zaden en soms de omhulsels van de zaden. Hun groeiwijze is volkomen anders dan die van groente. Culinair gezien worden ze wel tot de groente gerekend.
Het hoge vezelgehalte zorgt ervoor dat de linzeneter geen last heeft van constipatie, dat hebben we intussen al gemerkt. Linzen zijn een uitstekende bron van ijzer. IJzer is een belangrijk component van hemoglobine, dat de zuurstofcellen in het bloed transporteert. Een tekort aan ijzer kan leiden tot vermoeidheid. Het eten van linzen kan voor extra energie zorgen.
Vandaag kwam het ultieme keerpunt aan bod. Er werd een cocktail geserveerd, van snelheid bij aanzwemmen, snelheid bij het tuimelen, een minimum van tijd spenderen met voeten tegen de muur, in and out, een gestroomlijnde eerste glijfase, snelheidsonderhoudende fly-kicks en een niet afremmende break out.
Middagrust, trainen, stoom, sauna en brobbelbad als achterafje. Eten, teammeeting met een filmpje, en we zitten intussen opnieuw in ons bed.
Groeten tot morgen.
Klik hier voor videodagboek 2.

3. Regine (29/12/2013 10:42:33)
Gezonde voeding (met deskundige uitleg), harde trainingen en nadien een deugddoende ontspanning dit in een prachtige locatie, dat moet een ervaring zijn om nooit te vergeten !Geniet ervan !!

2. katrien (29/12/2013 09:19:15)
Dat ziet er daar tof uit !

1. F. MORGA (29/12/2013 00:15:22)
Merci voor de linzen-uitleg!
Het zwemverhaal lijkt echt intensief, de middagrust en de stoom en de sauna en de 'brobbels' zullen wellicht héél véél deugd gedaan hebben.

160801 bezoekers sinds 11/01/2003