Dag 2 Stage Barvaux zaterdag 28/06
Regen, regen en nog eens regen.
De drie kernwoorden van vandaag. We staan op in een doorweekt bos.
Er was enige verwarring over hoe laat het was deze morgen, om 5u50 was bijna iedereen wakker, enkele zwemmers waren ervan overtuigd dat het reeds 6u50 was en begonnen ijverig de rest wakker te maken. Want om 7uur stond het ontbijt klaar. Het duurde eventjes voordat het besef er was dat ze nog een uurtje konden slapen.
Na het ontbijt vertekken we naar het zwembad, eerst nog een halfuurtje droogtraining buiten op het grasplein, en wonder boven wonder was het ook droog op dat moment.
Naar jaarlijkse gewoonte was het zwembad op de eerste stagedag nog niet open, een klein uurtje te laat konden we dan toch eindelijk het water in. Gelukkig maakten ze er dan geen probleem van dat we wat langer door trainden. Deze ochtend een pittige basisuithoudingstraining, die voor sommigen toch al goed aan kwam. Eenmaal terug in de chalet begon het opnieuw te regenen en het stopte niet tot de avond. Gelukkig was er de pittige en (te) warme komkommersoep die ons kon opwarmen. Tussen de soep en de patatten konden de verschillende groepen hun dagelijkse portie raadsels oplossen. Middagmaal: WAP! bijna alle potten waren leeg, enkel wat worstjes waren over. Dan een uurtje platte rust, in de namiddag wat geknutseld en tussen de regendruppels toch nog wat buiten gelopen. Om 15u30 het 4-uurtje en dan opnieuw op weg naar het zwembad. Om het droog te houden ging de droogopwarming door in de inkom van het zwembad, en dan het bad in. Blijkbaar hadden we wat verkeer gelezen en waren we een uur te vroeg in het zwembad. Maar hier maken ze ook daar geen probleem van, de redders halen met alle plezier het publiek uit 3 banen zodat we kunnen zwemmen. Deze avond was techniek, niet zoveel afstand, maar toch wel lastig. Als avondmaal waren het croques, met de verlichte portie groentjes! En dan nog een heel gezond desertje, fruitsalade. 21u Bedtijd! En na 10 minuutjes was het al stil. Op naar een volgende dag!

Een hele hoop Foto's

6. Petra (29/06/2014 11:23:22)
Prachtige foto's. Het ziet er heel gezellig uit.
We duimen voor mooi weer !!

5. Pierre Vis (29/06/2014 10:32:26)
We zullen bij aankomst in Hongarije wat zon in jullie richting blazen!
Geniet van de kayak vandaag..

4. Els (29/06/2014 09:47:43)
Super! Ik duim voor droger weer vandaag voor de kajak tocht

3. Eddy (29/06/2014 07:12:07)
Veel droogte en plezier toegewenst !

2. Steven (28/06/2014 23:34:03)
Het ziet er daar weer super tof uit!
Bedankt aan alle trainers en begeleiders. Doe zo voort! De andere stages in Hodme en Zwevegem gaan weldra ook van start.

1. Greet en Joris (28/06/2014 22:36:15)
Wat een vroege vogels zijn die zwemmertjes toch!!
Hopelijk zijn de weergoden morgen wat beter gezind voor Barvaux!
Veel plezier verder!

160801 bezoekers sinds 11/01/2003