Stage Zwevegem - dag 1
De dag begon vroeg met heel wat geeuwende en slapende zwemmers en trainers. Ook de kleine oogjes waren aanwezig bij iedereen (ja zelfs bij de ouders die de zwemmers moesten brengen). Maar toch vlogen we er met volle goesting in, zelfs de bedjes waren al geïnstalleerd vooraleer we eigenlijk moesten beginnen. Veel tijd dus voor de afspraken! Fenne vond het dan tijd voor een eerste training.
Oesje technieksetje startsprong... Waar zijn de startblokken naar toe? Er was gelukkig water in het zwembad, maar de startblokken zijn blijkbaar in herstelling. Wanneer zullen ze klaar zijn? Hopelijk op tijd voor het eendjescriterium! Voor een eerste training mochten ze al wat kilometers doen (afhankelijk van de groep van 2.5km tot 4km).
Daardoor knorden de maagjes bij velen al lang op voorhand (ook bij de trainers). Gelukkig stond het eten klaar toen we weer in de zaal toekwamen. Maar dan begon de eerste zoektocht: waar is Tille haar menu? Gelukkig moest er iets uit de frigo gehaald worden, en ja hoor: ook Tille kon genieten van haar maaltijd. En voor de anderen: WAP!! WAP kende iedereen, maar wat is preisoep? :-)
Met een volle maag vertrokken de jongsten met de fiets voor een eerste activiteit: een avonturenparcours op de Gavers. Iedereen voelde zich in het leger op het hindernissenparcours: tunnel, klimmuur, touwen, hoogteladder, … Op het touwenparcours werden de zwemmers één met de natuur en de bomen, kort gezegd: een mooi uitzicht op de fauna en de flora van de Gavers (ja onze zwemmers zijn ook een beetje filosoof).
Voor groep 2 niets van dit alles: zij mochten terug in het koude water voor een 2de training. Vandaag nog geen monster in het water. Dit wordt voorbehouden voor morgen als Iza training moet geven.
Door een slechte communicatie tussen de logistieke staff en de sportieve staff bleef het lekkere fruit onaangeroerd.. Morgen mogen jullie fruit eten!
Eenmaal iedereen naar huis was bleek dat het ook voor de trainers een lastige dag was…. Niet alles werkte nog even goed… Zoektocht nr 2: Waar is die sleutel nu??? Gaëlle heeft hem laatst op tafel gelegd… na een zoektocht van enkele uren bleek dat Thijs ze al op de deur had gestoken.
Fotookes.

1. Eddy (30/06/2014 22:56:07)
Ziet er leuk uit in Zwevegem, en in de Ardennen allemaal weggespoeld zoals wij deze middag ?

160790 bezoekers sinds 11/01/2003