Stage Zwevegem dag 3
Bij het toekomen deze morgen was het uitzien naar de oogjes van zwemmers en trainers. Wie heeft de goede raad niet gevolgd en is toch voor de Belgen blijven supporteren? Later op de dag zou blijken dat de vermoeidheid al bij al goed zou meevallen want de sfeer was vandaag opperbest en de trainingen werden goed afgewerkt. Bij het ontbijt deze morgen: sandwiches!
Voor de trainingen was er deze morgen dryland voor groep 1 en theorie voeding en drank voor groep 2. Vandaag was het Jasper die de zwemmers alles bijbracht over de juiste voeding en wat er bij te drinken. Tijdens de drylandsessie bleek haasje over heel moeilijk te verstaan voor enkele zwemmers. Suicide run werd dan al helemaal moeilijk voor sommigen.
Over de zwaarte van de training is er nogal wat onenigheid, voor sommigen was het de zwaarste, voor anderen de lichtste training. Thijs heeft een nieuwe poging gedaan om wat onderwaterfoto’s en filmpjes te nemen. Deze avond moet nog blijken of de regisseur ze goed genoeg vindt voor publicatie.
Paniek bij het terugkomen in de eetzaal: er was enkel vol-au-vent en erwtjes. Waar had de traiteur de soep en de rijst gelaten? In de frigo zat hij alvast niet, maar na zoektocht nr 3 werd de bak met 9 kg rijst gevonden. Was die 9 kg nu droge rijst of met water erin? Feit is, er was ruim voldoende. Bij het uitscheppen van de soep bleek er nogal veel onderaan te liggen in de pot, werd er voldoende geroerd? Nu ja, er werd goed gegeten en dat was nodig voor het namiddagprogramma.
Iedereen heeft heel flink de platte rust gevolgd. Nu ja, iedereen? Plots een heel luide krak! Maxim bleek plots in een heel vreemde houding te liggen. Zijn bed staat wat paraplu, maar het goede nieuws is dat het bed niet kapot is. Kathleen heeft deze avond alles terug rechtgezet, hopelijk is het nu stevig genoeg. Ondanks het vele lawaai bleven enkele zwemmers rustig verder slapen, nietwaar Dante en Emiel?
Toen de oudsten naar het zwembad vertrokken, werden ze eerst nog verrast met een lekker stuk meloen. In het zwembad zelf was alles rustig en stil voor een stevige maar goede training.
De jongsten gingen op zoek naar de moordenaar in het zwembad. Iedereen was overtuigd dat Eddy dit zal wel zou kunnen doen. Maar neen, dat kon niet, want er stonden geen sletsen in (waarmee Eddy wel eens in de richting van de zwemmers durft te gooien). Maar wie was nu eigenlijk de echte moordenaar en hoe en waar? Na een zoektocht (ja de zwemmers zijn daar wel goed in!) bleek Pieter de boosdoener! Hij vermoordde (met hoeveel d’s of met een t?) de redder in het materiaalkot.
De trainers van groep 2 werden niet gespaard, want de zwemmers wilden na de 2 trainingen nog een partijtje hockey spelen.
Dit verslag werd mede opgemaakt dank zij de bezoeker van de dag: F. Morga De fotos

160798 bezoekers sinds 11/01/2003