stage Zwevegem dag 5
Er was eens een groep van 34 zwemmers. Ze kwamen uit Menen en Zwevegem (of omstreken). Voor de 5de dag op rij zakten zij af naar het schooltje in Zwevegem voor alweer een actieve stagedag. Na het ontbijt was het aan groep 2 om de videobeelden te analyseren, dit onder leiding van Jasper en met een extra kritisch oog van Fenne. Grote voeten zijn handig om snel te zwemmen, en ja volgens Yannick ook dikke tenen…
Voor groep 1 stond een actief uurtje lopen en spelen op het programma, oa tikkertje en Chinees voetbal kwamen aan de orde. Na de wijze les van Fenne te herhalen rond het passen van de bal tijdens het Chinees voetbal, slaagden een aantal zwemmers en trainsters er in om Gaëlle na te bootsen. Ook zij gaan naar huis met enkele schaafwonden aan de vingers. Verpleegster Iza verzorgde heel wat vingers en knieën. Ze kregen nog snel een stuk fruit en klaar waren ze om de eerste training van vandaag af te werken.
1-0 Voor Duitsland
Tijdens de training begonnen de eerste kwaaltjes de kop op te steken. Hier en daar een schouder die wat tegenpruttelde, of een rug die wat stroef was. Kortom de weekendRUST zal welkom zijn. Ook voor de trainers en de logistieke staff zullen 2 daagjes minder druk welkom zijn om terug te focussen voor de laatste week (ook de stem). Sommigen hadden moeite met het korte termijn geheugen. Na 10 meter vragen ze al hoeveel meter ze moeten zwemmen. Of zouden ze toch niet zo goed geluisterd hebben?
Tijd voor het middagmaal: heel lekkere soep, ja echt hele goede soep. Ja ze was beter dan gisteren. Gelukkig hielden de zwemmers nog een plaatsje over voor de macaroni. Ook deze pot werd helemaal tot op de bodem leeg gegeten. En dan middagrust. Bijna alle bedjes waren gevuld met slapende en snurkende zwemmers. Maar niet alleen de zwemmers waren aan het snurken, ook onze artiest-meester-trainer-redder-regisseur-begeleider-schone slaper Thijs velde enkele bomen. Maar de topper bij het snurken was vandaag Lucas. Met hoofd, schouders en neusvleugels stak hij er boven uit.
De oudsten vertrokken naar het zwembad voor de 2de training van de dag. De trainers dachten een moment dat ze in Bredene waren. Reageren mag :-)
De jongsten mochten deze namiddag een activiteit doen met een wortel, washandje en een spons. Wat zou dat nu zijn? Sommigen dachten dat de wortel diende om het paard te voederen vooraleer er een ritje op te maken. Dat bleek echter niet zo te zijn…. Neen, het was een namiddagje met allerhande wateractiviteiten.
Nog altijd 1-0 dank zij supersave van Neuer
De wateractiviteiten waren vochtig en warm, met kans op bloembuien. De wortel was niet voor de paarden, maar zat verstopt in de bloem. Verder stond op het programma: sponswringen, loopparcours met potje water op het hoofd en als apotheose van de dag waterballonnengeveeeeecht. Hier moesten ook de trainers er aan geloven. Ook zij werden bekogeld met ballonnen, bekertjes met water, ja zelfs met emmers water… Groep 2 A en B waren lekker jaloers en wilden graag deelnemen aan de waterspelletjes. Maar er is nog een week, wie weet?
Ruststand 1-0 na een matige eerste helft
Na een actieve dag vonden het velen even tijd om naar een film te kijken.
MORGEN WORDEN JULLIE OM 8H40 AAN DE RAND VAN HET ZWEMBAD VERWACHT VOOR DE OPWARMING. DUS NIET NAAR HET SCHOOLTJE MORGEN.
Voor wie het einde van dit spannend verhaal te weten wil komen, zie Sporza.

De fotos

1. F. MORGA (05/07/2014 00:04:02)
Thijs is daar de jongste trainer,... maar ik geloof dat hij daar echt veel moet doen,... zijn titel is precies elke dag iets langer,... maar ja, de schone slaper zal nu niet bepaald lastig geweest zijn!!!
De zwemmers slapen elke avond goed, maar de trainers ook hoor!

160782 bezoekers sinds 11/01/2003