Stage zwevegem een of andere dag
Hallo.
Week 2: een week vol nieuwe moed, nieuwe energie en nog meer teamspirit. Klaar om het beste ervan te maken en de zwemmers klaar te stomen voor het zomercriterium. Of zelfs verder denkend richting BJK of nog een week verder BK. We just go for it.
De tweede week werd gestart met een theoriesessie voor de jongsten die ze deze keer wel konden uit te voeren in het water. JA, onze startblokken zijn toegekomen. De oudsten kregen opnieuw een actieve drylandsessie voorgeschoteld: hockey, nummerloop, bankenrace, Chinese muur, ….
Daarna konden we ons klaarmaken voor de zwemsessie. Iedereen was terug van de partij, ook Kevin was terug vandaag na de (het) kopstoot(je)van Thibaut . Bij het oefenen van de startjes konden we de startblokken testen en neen, ze zijn niet goed bevonden… gelukkig gaat de wedstrijd door in Brugge. De rest van de training verliep wel vlot. Er was maar één kapotte knie na het uitglijden op de fantastische startblokken. Na een verzorging van trainster-verpleegster-babbelkous-giecheltaart Gaëlle kon ze er weer tegen aan.
Op naar het middagmaal: een mengeling van Hongaarse groentjes (erwtjes, bloemkool, wortels, maïs, kortom konijnenteten volgens Jasper), patatjes en lekkere cordon bleu. Dit werd vooraf gegaan door een waterig spinaziesoepje. Dit keer was er een dessertje voorzien: lekkere auchan yoghurt! ’t Was weer een lekker gerechje.
De afwas moest in Speedy Gonzaleztempo gebeuren, want we lagen achter op schema door het dessertje. Niet getreurd de zwemmers lagen mooi op tijd in hun veldbedje of op hun matras. Gaëlle ging ondertussen naar de tandarts en de gaatjes werden niet gevonden.
Voor groep 2 stond er een rustige activiteit op het programma: fruitbrochetten maken en daarna een filmpje bekijken. Na heel wat discussie over de keuze van de film, viel de beslissing op “The gladiator”. Het tempo was wel zeer sterk gedaald zodat trainster Fenne in dromenland geraakte.
Groep 1 deel 1 onderdeel A en C repten zich naar het zwembad. De meisjes konden hun ogen niet van de jongens afhouden, al die brede brostkassen (Gaëlle haar uitspraken). Daarna kon groep 1 deel 2 onderdeel B en groep 2 deel 1 onderdeel BJK en BK starten met een tweede zwemtraining. Even dachten we dat we 50+ zwemmers waren, maar na het verleggen van de banen kwam alles in orde.
De dag was al voorbij voor we het wisten, snif snif.
Tot morgen!
Met dank aan Yannick en Yolinne voor de eerste zin van het verslag.
Groetjes van Co (of was het van Han)?

En enkele foto's om van de schitterende sfeer te proeven
nog een fotofilmke

160752 bezoekers sinds 11/01/2003