Badhuis Welkom op de website van MZK. Volgende wedstrijd: Dag 5 regiocriterium Henri Lecluyse in Meulebeke op 07/04/2024.

Hódmèzővásárhèly – Dàg 9 zekers ?
Zo heet als het gisteren was, zo groot was de ontnuchtering vandaag.
Vanmorgen hielden we het nog zo goed als droog, maar vanmiddag gingen de hemelsluizen open, werd er op de grote trom geroffeld & werden er fotokes genomen: onweer in Hodme!

Met de JL’s besloten we geen risico te nemen, en dus zijn we stiekem indoor gaan trainen in het imposante bad (50x25m; 10 banen) waar binnen hier & 2 jaar de Europese Jeugdkampioenschappen zullen plaatsvinden. Een rustige training, maar na de zware trainingen van gisteren en deze ochtend ging het bij sommigen toch wat moeilijker, en dus werd er na de training een extra rustmoment ingebouwd om wat op krachten te komen.

De GL’s mochten vannochtend eens goed in het rood gaan tijdens een pittige training en ook voor hen werd supplementaire rust voorzien deze middag. Die extra slaap kwam goed van pas, want ook bij de namiddagtraining werden de zwemmers niet ontzien. De vermoeidheid is absoluut aanwezig, maar de mentaliteit van de zwemmers is voorlopig nog steeds ‘toppie’, dus het harde labeur zal mits de nodige rust straks ongetwijfeld renderen in een goed kampioenschap. Mathieu vond deze middag een trainingspartner in de persoon van Gergely Gyurta, regerend Europees kampioen op de 1500m in klein bad. Voor de geïnteresseerden: de afsluiter van hun gezamelijke training bestond uit 8 x 400 wisselslag…

Voor de geïnteresseerden in culinair Hongarije:
Deze middag kregen we een voorgerechtje met patatjes & hesp gevolgd door vis met groentjes en deze gingen zonder gepruttel en vooral met een extra portie pasta vlotjes binnen. Als dessert was er een gebakje met chocolade & kokos.
Vanavond was er de gebruikelijke soep (bloemkool), met vervolgens pasta (surprise!) met een moeilijk nader te omschrijven stukje vlees en pruimen als dessert.

Jawel , enkele foto's , met wat goeie wil van den draadlozen toch online gekregen.

2. katrien (09/07/2014 08:37:15)
Zeer mooi zwembad !
Lekkere pasta dus, dat zal wel nodig zijn na al dat harde werken.
Keep on the good work, jullie zijn goe bezig.

1. Eddy (08/07/2014 23:45:31)
In Hongarije trainen de zwemmers buiten. En uitzonderlijk als het dan al ns onweert 'binnen'.
In Belgie als het dan al ns mooi weer is trainen we binnen.

160277 bezoekers sinds 11/01/2003