Stage Zwevegem dag 8
De ingrediënten van de dag
- 34 zwemmers
- 6 supertoffe trainers
- 1 gemotiveerde bevoorrader
- een zwembad
- een sportzaal
- lekker eten
- een schietstand
- wat boekjes en strips
- een schitterende kiné
- tussendoortjes
- ballen
- een fototoestel
- een redder of 3
- een powerpoint
- …. kruiding naar behoefte (met een snuifje regen)

En nu de bereiding van de dag:
De dag werd gestart met een lekker ontbijt. De zwemmers konden genieten van sandwiches met choco of confituur en boter en melk en chocomelk. Daarna voegen we een theoriesessie toe omtrent wedstrijdvoorbereiding. Dit werd sterk gekruid met loszwaaien, eten en drinken voor de wedstrijd. In een ander kommetje mengen we de zwemmers met sport en spel: jagerbal, mattenrace, ik wil racen met…
Daarna gooien we alles in het zwembad en laten we ze 2 uren koken in de banen. Sommigen met een piekje tot 100%, de anderen pruttelen verder. Na een kwartiertje afkoelen, kon Fenne er enkele kneden.
Daarna voegen we nog extra voedingsstoffen toe: broccoliroomsoep, gestoofde worteltjes, varkensreepjes en kartofflen. Daarna wassen attributen die we gebruikt hebben al eventjes af, om straks verder te gaan, dit aan een nog sneller tempo dan de vorige dagen. We laten alles een uurtje rusten. Ondertussen lezen we een boek of kijken we in een strip (misschien staat daar ook wel een recept in). Anderen volgden live het leven van een vlieg. Oh wat boeiend.
Het deeg wordt nu gesplitst in 2 delen. Het eerste deel wordt opnieuw opgekookt tussen de banen, terwijl het tweede deel wat extra gekruid werd met buskruit en loodjes totdat het pofte zoals popcorn. We versieren ons deeg met de kampioenen van de dag: Tille en Thibaut B.
Even in de oven en alles is klaar om mee te geven met de ouders voor meer boeiende verhalen.
Tot morgen voor de laatste avonturen in Zwevegem, daarna trekken we naar Brugge!

Deze avond volgt er nog een mail met alle wedstrijdafspraken.

En ook nu weer laten de trainers ons genieten van heel wat sfeerfoto's

En het filmpje

160783 bezoekers sinds 11/01/2003