Badhuis Welkom op de website van MZK. Volgende wedstrijd: Dag 5 regiocriterium Henri Lecluyse in Meulebeke op 07/04/2024.

Stage Zwevegem The End
De laatste avond… de zaal is leeg,… de overschotten van het eten ingeladen… de laatste afwas… we zijn iets later om het verslag op te maken, maar het enthousiasme is er niet minder om…
De zwemmers kwamen binnen voor een laatste ochtendmaal. Nadat alle buikjes rond en gezond werden gegeten, kwam een serieus gedeelte: afspraken maken voor het zomercriterium met showman Yannick in de hoofdrol. Zijn ludieke samenvatting van de afspraken was hilarisch.
We hadden nog wat tijd over voordat we naar het zwembad moesten trekken. Tijd om de snelheid van de zwemmers al eens te testen, ratten en raven in verschillende variaties kwamen naar boven in de inspiratie van de trainers. De sportzaal was in staking, gelukkig regende het niet anders moesten we onder het afdakje op de speelplaats.
Na het testen van de reactiesnelheid op het droge, konden we over naar de eerste testen in het water: the golden trials! Louka zwom de 200 wissel samen met Gaëlle, de 100 vs was een race tegen Jasper die Louka nipt verloren heeft. Robbe zwom 2x tegen Fenne, de 50 vlinder en de 50 ss. Ja, ook de trainers schitterden hier, jammer dat er geen extra inschrijvingen meer mogen doorgegeven worden voor het zomercriterium. De overige zwemmers waren enthousiast aan het supporteren voor de wedstrijd, een goede test voor de aflossingen die dit weekend op het programma staan. Nadien kregen de trainers de jaarlijkse verfrissing van hun zwemmers: plons!
De maagjes begonnen al terug te knorren, tijd om terug naar het schooltje te gaan. Daar stond een koninklijke maaltijd op ons te wachten: 2 extra grote potten spaghetti. Het was duidelijk dat we met zwemmers op stap zijn: de soep en de saus was niet op, maar de spaghetti werd allemaal naar binnen gewerkt. Met volle magen konden we de laatste middagrust in gaan, tegen ieders verwachting in was het relatief stil en vielen er nog enkele oogjes dicht.
Van zodra de oogjes open waren, tijd voor de fotoshoot: de verschillende deelgroepen en ook de volledige groep werden op de gevoelige plaat vastgezet.
De laatste namiddag hadden de trainers een fantastische activiteit voorbereid. Eerst werden de zwemmers in de waan gelaten dat er een filmmarathon of ja zelfs een karaoke op het programma stond. Vooral dit laatste viel echt in de smaak, alhoewel er enkelen plots heel lang naar het kleinste kamertje moesten… Het eerste liedje “vrolijke vrolijke vrienden” werd door de meesten enthousiast meegezongen.
Genoeg gezwansd, tijd voor de echte activiteit: spelletjesnamiddag made by het GOLDen trainersteam: trainers versus zwemmers. Enkele uitdagingen waren: limbo, stoelendans, de wet van Newton (ballonnen hoog houden), flessensalto, schoenvlucht, mattenrace, mummie maken, … de andere uitdagingen kan je terugvinden op de talrijke foto’s.
Tijdens het 4-uurtje werd een poging gedaan om alle overschotten op te eten. Tevergeefs, er bleef nog fruit en yoghurt over. Daarna was het tijd om de winnaars van de dag bekend te maken en jawel, het trainersteam aangevuld met de oudste zwemmers Emiel en Dante waren de sterksten van de dag!
De zwemmers probeerden al hun materiaal terug samen te krijgen en verlieten de zaal: op het eerste zicht geen verloren voorwerpen!
Tot dit weekend op de wedstrijd!! Wij, en vooral de zwemmers kunnen alle supporters gebruiken!
De fotos

160289 bezoekers sinds 11/01/2003