Verslag Ettelbruck
Het is 19:12 en onze bus baant zich een weg tussen de heuvels richting Belgische grens.
We hebben er net een weekendje in Ettelbruck op zitten, en waarschijnlijk één van onze meest succesvolle passages ooit op CIVE, een jaarlijkse internationale meeting die dit jaar reeds voor de 30e keer werd ingericht.

Zaterdagochtend voor dag & dauw verzamelden onze troepen voor een lange busrit richting Luxemburg. Sommigen vonden die rit trouwens nog niet lang genoeg en besloten ergens tussen Menen & Zwevegem al verloren te rijden. Eenmaal ter plaatse palmden we een deel van de sporthal in en werden de veldbedjes uitgeklapt. Tijd voor een eerste verkenning van het zwembad en een duik in het frisse water.

De start werd niet gemist en op de 200 vrije slag mochten we meteen een rits PR’s noteren en ook de eerste 4 podia werden bezet door Gold-zwemmers. Jong & oud(er) deden niet voor elkaar onder, en zo werden op de 100 wisselslag, 100 rugslag & 50 vlinderslag & 50 vrije slag een hoop finales bijeen gezwommen. Het gemengd estafette-team (Lara, Simon, Syl& Stijn) kon niet onder doen en verzekerde zich ook van een plaatsje bij de laatste 5. Met spaghetti konden de batterijen terug opgelaad worden en na een korte verplaatsing met de bus kwamen we aan in het pittoreske Vianden waar we onze intrek namen in de jeugdherberg met zicht op het kasteel. Voor de jongsten meteen bedtijd, de ouderen trokken het ook niet te laat en na de teammeeting kozen ze snel voor hun bedje.

Zwemmers en uitslapen, dat gaat niet goed samen, en dus werd iedereen al om 6 uur aan het ontbijt verwacht. De lokale bakker was iets minder stipt, en dus was het even wachten op het brood, maar eenmaal de broodmand op tafel kwam wist de hongerige meute er wel raad mee. De zondag bracht een drukke voormiddag met series van 100 vrije slag, 100 schoolslag, 100 vlinderslag, 50 rugslag & 50 schoolslag. De tweede dag van een wedstrijdweekend is vaak wat moeilijker om het juiste wedstrijdritme te vinden, maar veel was daar niet van te merken want de teller van finales tikte aardig aan. Na het afwerken van de series mochten we ons opmaken voor maar liefst 43 finales wat bijlange niet slecht is op 25 atleten.

In de sporthal waren wij één van de enige clubs die gedurende het weekend consequent de rustmomenten in acht nam. Niet altijd even makkelijk, zeker voor de jongere zwemmers, maar dat het loont werd al snel duidelijk. Zelfs vanuit de buitenste banen wisten onze zwemmers zich richting podia te zwemmen en vaak wisten de zwemmers zichzelf te verbazen met snelle chrono’s. Dat alles leverde nog eens 21 individuele medailles op, wat toch wel een heel mooi palmares is gezien de internationale context (clubs uit België, Nederland, Duitsland & Luxemburg).

Als kers op de taart werd onze aflossingsploeg knap 2e en mochten we een beker in ontvangst nemen voor onze 3e plaats in het eindklassement. Stijn Depypere mocht ook nog eens het podium op voor de beste geleverde prestatie door een ‘buitenlander’.

U begrijpt dat de trainers heel trots zijn op het team die deze resultaten wist te boeken, maar evenzeer de manier waarop dit alles gerealiseerd werd, stemt ons tevreden.
Proficiat aan alle zwemmers & bedankt aan omkadering & supporters die dit weekend mee mogelijk hebben gemaakt!

4. Annick (23/04/2015 08:04:22)
TOP !!!!!

3. Katrien (22/04/2015 11:14:49)
Een super dikke proficiat ! Prachtige resultaten, een dikke pluim aan iedereen.

2. herman Jacques (21/04/2015 23:09:21)
Een dikke proficiat aan het ganse gold-team, dit is het resultaat van hard werken en heel wat discipline.Onvoorstelbaar .

1. Jodie (21/04/2015 22:16:11)
Proficiat aan iedereen met de knappe prestaties. Beloond voor jullie harde werk!

160638 bezoekers sinds 11/01/2003