Stage Barvaux Dag 3: donderdag 2juli 2015
Dag 3 donderdag 02/07/2015

Het is duidelijk dat nu ook de trainers het moeilijk beginnen te hebben. 1 van onze wektrainsters had zich al overslapen. Toch geraakte iedereen op tijd uit de tent om aan het ontbijt te beginnen. Het ontbijt viel goed in de smaak, de vertering van de warme chocomelk verliep wel niet even vlot bij iedereen (maagjes…).

Op het trainingsprogramma stond vandaag enkele pittige startjes en keerpunten. De techniek werd heel uitvoerig uitgelegd. Zo moesten de zwemmertjes hun onderwaterfase starten op een diepte van wel 60m! Gelukkig moesten hiervoor geen duikersuitrustingen boven gehaald worden, het was gewoon een foutje van de trainster. Na de leerrijke training mochten de kleinere zich amuseren in het “ploeterbad”. Daar dansten de drie musketiers o.a. de polonaise (filmpjes volgen nog).
Eenmaal aangekomen bij de chalet konden we genieten van een verse groene groentesoep. Het ging heel vlotjes binnen.
Als ochtendactiviteit werden de hersens eens goed gekraakt met enkele sudoku’s, woordzoekers, doolhoven,… Dit was onderdeel van de laddercompetitie.
Hierna werd de post uitgedeeld, er zat zelfs een kerstkaart bij, die voor wat afkoeling moest zorgen.
Vandaag was het middagmaal macaroni met kaas en hesp. Sommige lusten geen kaas dus werd er macaroni met enkel hesp voorgeschoteld. De zakken werden klaargemaakt om te vertrekken naar Durbuy. De voorbereidingen met zonnecrème smeren, flessen water vullen en petten en natte sjaaltjes opzetten werden genomen. Eenmaal gepakt en gezakt, kon de lange tocht richting de kajaks beginnen. Het werd een tocht vol zweten en vloeken (= 5 x lastige oefeningen). Als er veel gezweet wordt, moet er ook veel gedronken worden. Dit werd mogelijk gemaakt door de bevoorradingsposten. Er werd ongeveer 60l water gedronken in 2-3u. Een fris appeltje zorgde voor wat afkoeling.
Eenmaal aangekomen in Durbuy werd iedereen voldoende ingesmeerd tegen de felle zon. Daarna werden de kajaks uitgekozen en vonden de eerste zwempartijen plaats doordat ze in het water vielen. Gelukkig is iedereen er heelhuids geraakt. Erna hadden we nog enkele durvers die een sprong van de brug waagden (zie filmpje).
Na de afvaart met de kajak werd de tussenstand van de laddercompetitie: aan de leiding paars en rood, op de tweede plaats geel en op de derde plaats groen. We keerden daarna te voet terug naar de chalet met de nodige filmpjes ter afleiding van de pijnlijke voeten (het record: 7 blaren op 1 voet).
De vuile kindjes konden hen wassen in de luxueuze buitendouche met warm water. Sommigen zagen er wat tegenop, maar eenmaal onder de douche waren ze niet meer weg te krijgen. Zo waren ze proper om na het eten in hun bedje te kruipen. Op deze zomerse dag smaakte de barbecue heerlijk. Dit was duidelijk te merken aan de vuile mondjes EN wangen EN handen EN oren ;) .
Met de buikjes goed gevuld en een heel lastige dag achter de rug, vielen de kinderen als een blok in slaap. Behalve dat ene eendje dat opnieuw begon te kwaken. Dit eendje vloog van de ene tent in de andere en moet nu tussen twee begeleiders.
Tijdens het maken van dit verslag waren de trainers in de ban van de vuurvliegjes (foto nemen lukt niet echt, helaas pindakaas).
Ps: het liefdesgeheim ontplooit zich verder! Vandaag zaten ze tezamen in de kajak en konden ze het goed met elkaar vinden.
Kruip niet te dicht bij elkaar als je bang bent tijdens het onweer nu de kindjes van huis zijn ;) ;) .

Het Barvaux-team!

2. Eddy (03/07/2015 22:20:44)
F Morga terug in the air ! F Morga is een schuilnaam van een persoon die enkel op websites reageert. Op face book is er tot op heden geen spoor van F Morga :)

1. F. MORGA (03/07/2015 14:55:20)
Ze zweten daar precies nog meer dan hier...
Succes aan alle mama's die straks die valiezen moeten openen met al die stinkende zweetkleren!
Ja, en dat ze op stage veel eten is al lang geen geheim meer!

160672 bezoekers sinds 11/01/2003