Stage Zwevegem dag 1
Om 7h30 kwamen de eerste zwemmers al toe met kleine oogjes, maar grote mondjes. Iedereen zocht een plaatsje, de bedjes werden gezet en de zaal werd ingericht (met een mooie structuur, in groepjes van 3). Nadien verzamelden we om de stage-afspraken te overlopen, want: goede afspraken maken goede vrienden! Daarna werd er wat toelichting gegeven rond de stage-activiteiten. Met speciale aandacht voor HET doorlopende stagespel, deze werd ingeleid met de volgende woorden:

Aan allen die deelgenomen hebben, proficiat!
Aan allen die vermoord zijn ... Ook proficiat!
Jaja, vermoord, u leest het goed. We spelen woordgotcha! Doorheen de stage en op afgesproken momenten is het de bedoeling dat de zwemmers en trainers elkaar proberen te vermoorden door een welbepaald woord uit te spreken. Al van de eerste seconden vielen er doden.

Toen trokken we richting het zwembad voor de eerste zwemtraining van de stage. Voor sommige stond er reeds een stevige prikkel op het programma. Anderen konden tijdens een rustige training het zwembad grondig verkennen. Na een korte maar krachtige stretching maakten we rechtsomkeer richting het schooltje. Bij aankomst stond het middagmaal al op ons te wachten. Op het menu stond een 'groene' soep, maar geen van de zwemmers kon raden welke groente erin verwerkt was. Het blijft voor iedereen een groot raadsel. Daarna konden we onze maag verder opvullen met een cordon bleu, perziken, aardappelen en vernoemenswaardige overheerlijke, de door iedereen gesmaakte peperroomsaus met champignons. Alles was in overvloed aanwezig en was suuuuuuuuuuper lekker.

Na de middagrust (die al relatief stil was) werd de groep opgesplitst in 2. De jongste of groep 1 stapten op de fiets naar Kortrijk. Onderweg werd druk gespeculeerd over de activiteit. Wat zou het zijn? Wat gaan we doen? Waar gaan we naartoe? Net voor de hoek van de activiteit werd het uiteindelijk geraden: we gaan naar Blueberry Hill. Daar kregen we speleologie voorgeschoteld. Met als hoogtepunt van de namiddag een commandoparcours boven en in het water.
Groep 2 werkte deze namiddag een tweede zwemtraining af.
Op het einde van de dag zagen we al heel wat vermoeide maar toch wel tevreden gezichten. Op weg naar dag 2!!

Watch the movie

Watch the pictures