Badhuis Welkom op de website van MZK. Volgende wedstrijd: BK Open in Antwerpen op 19+20+21/04/24.

Hodme dag 2
Vroeg opstaan heeft zo zijn voordeel: het ontbijtbuffet ligt nog onaangeroerd dus er is keuze ten over, en dat laten de zwemmers zich smaken.
7u lijkt ook gigantisch vroeg om het water in te duiken (zeker in open lucht), maar als het dan al dik in de 20° is, dan is dat al een stuk dragelijker en als je bedenkt dat het na afloop al tegen de 30° is, dan ben je blij als je schaduwrijker oorden kan opzoeken.

De Gold Labels werkten aansluitend een uitgebreide stretching af aangevuld met stabilisatie-oefeningen, terwijl hun jongere collega’s niet gespaard werden en meteen een ‘Rocky-training’ voorgeschoteld kregen. Als u zich daar niks kan bij voorstellen, de foto’s & de filmpjes spreken boekdelen. Iedereen gaf zich 200% en de grenzen werden meermaals verlegd.

Om de batterijen terug op te laden stond er vanmiddag pasta met een gulasj-achtig sausje op het menu. Dat werd voorafgegaan door een typisch lokaal slaatje en gevolgd door een al even typisch gebakje. Met het buikje lekker rond en de temperatuur lekker heet was er niet veel meer nodig om de siësta te ondergaan. Er werd gegrold en geronkt; slaapposities allerhande werden ingenomen, maar het resultaat was dat opnieuw 22 frisse kopjes klaar stonden voor een 2e zwemtraining.

De Jeugd Labels kregen een eerste prikkel voorgeschoteld en ook voor de ouderen ging het snel (nog niet snel genoeg volgens de coach). De bevallige dames langs de kant van het zwembad zochten snel droger oorden op nadat onze jonge ‘ki(c)kkers’ even langszij kwamen tot spijt van de trainers. De training werd vlot afgewerkt en na een uitgebreide stretching konden de zwemmers beschikken om zich wat te ontspannen.

Rijst en kip zijn serieus populair in deze regionen, en dus kregen we deze avond nog maar eens het witte goud op ons bord, nu vergezeld van maïs, lekker mals vlees en een smakelijk sausje. De soep en de appel als dessert vervolledigen het plaatje.

De eerste stage dag zit er op; vanaf nu is het ‘repeat all’ tot de 13e…

1. Katrien (03/07/2015 22:31:01)
Amaai, zoveel gaines !

160659 bezoekers sinds 11/01/2003