Stage Zwevegem dag 3
De dag begon vroeg voor ten huize Verdonck. Geertje haar ging het alarm om reeds 4u al af met dank van Jasper Mulleman. Hij had namelijk haar wekker gezet. Voor de andere trainers en zwemmers begon de dag zoals altijd pas om 7u30.

Na een stevig ontbijt kregen de oudsten een übercoole theoriesessie van Jasper en Jonas. Deze sessie omvatte stellingen over eet- , slaap- en drankgewoontes. Daarbij kwam ook nog wat informatie over goede en slechte wedstrijdroutines. Nu ze de theorie kennen hopen we dat ze dit zullen toepassen in de praktijk! We zullen zien in de komende week en op het zomercriterium of B(J)K. Ondertussen kreeg groep 1 een creatief aangepaste drylandsessie. Om een vraag te krijgen en op te lossen moesten ze zowel lopen, zoeken, nadenken als samenwerken. Dit alles stond in functie van de verschillende oefeningen die ze doorheen het jaar hadden leren kennen. Daarna volgde voor beide groepen de trainingen met verschillend invullingen. Maar voor we konden starten hadden de zwemmers een weddenschap met de trainers. Als ze het zwembad in 5 minuten helemaal klaar konden maken (4 banen en 2 paar vlagjes) dan deden de trainers 10 burpees. Als het niet lukte was het de beurt aan de zwemmers voor de burpees. Wat ging dat snel! De zwemmers zijn geslaagd in de weddenschap. Sommige groepen zwommen veel, andere eerder hard en andere kregen wat snelheid voorgeschoteld. De eerste vermoeide gezichten kwamen al eens piepen en verlangden naar de middagrust.
Deze middag mochten we genieten van lekkere fish-sticks, een overvloed aan wortelpuree en enkele blaadjes salade. Alles ging vlot naar binnen. Voor we konden gaan rusten moesten we eerst de afwas doen. Jaja hoor, hier op stage moeten ze ook de afwas doen. Elke tafel krijgt zijn plekje met handdoek en spons en gaan aan de slag met de afwas. De ene al sneller dan de andere maar er begint schot in de zaak te komen. Zelf de beste manier van afwassen beginnen ze onder de knie te hebben. Een interessante tip voor de ouders J.
Na het ‘vele werken’ mochten ze eindelijk even gaan rusten. Wat heel veel deugd heeft gedaan voor enkelen. Sommigen begonnen zelf al even te snurken.

Groep 2 werd opgesplitst en werkten beiden een regeneratie training af. Terwijl het zeemonster nog altijd in het water ligt. (Voor wie het niet weet, het springkasteel op het water, die er de afgelopen jaren ook al veel heeft gelegen.)
Groep 1 zocht verfrissing en heeft die gevonden. Aan de hand van veel verschillende waterspelletjes. Wat was dat leuk! 10-bal spelen met sponsen, parcours afleggen met/in/door water. En uiteindelijk lieten ze zich gaan met het waterballonnengevecht. Ook de trainers werden niet gespaard. Hoe meer trainers ze konden aanvallen, hoe meer plezier ze maakten. Tussendoor kreeg iedereen een fris stuk watermeloen met dank aan Tanja.

Vergeet morgen niet: je hoeft niet naar het schooltje te komen maar je wordt aan het zwembad verwacht.

Slaap allemaal maar heel goed zodat je klaar bent voor de GOLDEN TRIALS.

160657 bezoekers sinds 11/01/2003