Stage Barvaux Dag 4: vrijdag 3juli 2015
Deze morgen werden de kindjes gewekt door het flitsen van een fototoestel. Het was eerder Lore die gestraft werd door dat ene eendje deze nacht, aangezien deze wat zwom in zijn slaap. Lore vormde een broodje eend, aan de ene kant het eendje en aan de andere kant Jodie. Het ontbijt en de zwemzakken maken wordt duidelijk al een gewoonte, aangezien dit vlot verliep.
We zullen eens de metertjes per zwemmer opsommen; Michelle en MarieLou zwommen 1,2km; Zoé en Helena 2km; Jeppe, aurélie, Stan en Luna 2,4km; Amélie, Lauwerijn, Faye, Wout en Zita 3km; Thieben, Thibault en Fernando 4,250km en als kers op de taart Lente met een mooie 4,5km.
Deze afstanden werden duidelijk goed verteerd, aangezien ze nog vol goede moed in het ploeterbadje speelden (bij de jongeren).
Honger hadden ze duidelijk wel, aangezien de pot tomatensoep volledig op was (met dank aan de twee begeleiders). Opnieuw werd er samen gewerkt om enkele puzzels op te lossen, om nog extra punten voor de laddercompetitie te verdienen.
Daarna begon een zoektocht naar blokjes op het domein, wat heel vlot verliep en opnieuw voor extra punten zorgde. Het favoriete spel van deze stage is duidelijk “schieten op de boerderij”, de jongens schieten er graag op los. Stef stuntpiloot werd ook gespeeld, maar blijkbaar hebben ze de kippetjes niet goed beschermd, aangezien deze wat later op ons bord lagen. Samen met wat koude patatjes en koude groentjes ging dit opnieuw vlot naar binnen. De platte rust werd duidelijk geapprecieerd aangezien het muisstil was in de tentjes.
Na de powernap werd een peertje naar binnen geworpen. Er werden grote ogen getrokken toen ze zagen wat ze mee moesten nemen. Namelijk muts, handschoenen, sjaal,… . Sommigen waren nogal naïef en sloegen in paniek dat ze dit niet meehadden. Gelukkig was dit een foutje van de firma Ruysschaert, en werd snel een nieuw blad met aanwijzingen opgehangen. Pet op, zonnecrème gesmeerd, we kunnen vertrekken. Op naar Bomal voor een kennismaking met rekkeroefeningen, filmpjes voor ZC, B(j)K en daarna wat afkoeling met waterspelletjes. Omdat ze zo flink waren geweest mochten ze wat in de rivier ravotten.
Toen we toekwamen van onze uitstap, rook het al lekker naar Krok’s. Deze werden opnieuw aangevuld met een stevige portie groentjes.
Klaar voor de laatste avondtraining en ook de trainsters maakten hun zwemzakje klaar. De speciale training werd ingezet met een wedstrijdopwarming, daarna werd een ware wedstrijd gehouden met alles er op en eraan; publiek, tijdopnemers, starten, zwemrechter. Iedereen deed zijn uiterste best en ging er volledig voor.
Bij de aflossing wordt; team 1, Lente, Fernando, Thibault en Thieben; team 2, Aurélie, Amélie, Luna en Wout. Team3, Faye, Stan, Lauwerijn en Zita.
Ze bevestigen maar eens weer die eendjes dat met een betere techniek er zomaar eens 3 seconden op 5dagen afkunnen vliegen (Lauwerijn 50m schoolslag). Ook voor de niet-competitiezwemmers maar wel al de leeftijd hebbend voor competitie; behaalde Jeppe op 50VS een 40.57 en Helena een 47.44.
De laatste 20’ was het vrij spelen voor iedereen, waar Lore en Fenne hun hartje vasthielden, bij de nogal gewaagde stunts in het water.
Eenmaal terug bij de chalet, werd er chocomousse gesmuld met de nodige chocomondjes. De kindjes wouden niet echt gaan slapen, tot de trainsters hun stemmetje lieten horen.
Ps; Over het liefdesgeheim; Jawel er is een koppeltje gevormd. Er werden onder de jongens zelf al raadgevingen gegeven, namelijk over the move.. (de bioscooparm). Voor meer info ask Thibault.
PS 2; Ook voor de trainsters wordt het zwaar. Zo moesten ze van trainster Jodie 200meter krok’s zwemmen en van de stortblok springen.
Hier voelt het al aan als een sauna, gelieve thuis toch het niet te plakkerig te maken.
Het Barvooooo- team. (voor meer uitleg bekijk het filmpje voor BJK, wordt binnenkort online gezet).

2. Eddy (04/07/2015 21:32:43)
MORGEN VLAMMEN !

1. Steven (04/07/2015 12:58:27)
Ziet er daar terug een hele leuke stage uit! Jammer dat het al voorbij is? Heel veel succes morgen op de wedstrijd!!
Dank team Barvaux voor alle werk en inzet!!

160654 bezoekers sinds 11/01/2003