Stage Zwevegem dag 5
Geachte ouder (,)

Vandaag was een bewogen dag. We begonnen met pistoletjes en stuutjes met choco of confituur (gelijk gewoonte dus). Gevolgd door een goeie tas (choco)melk maakte groep 1 zich klaar voor een analyse van videobeelden die eerder deze stage werden gemaakt. Hierbij gaf Gaëlle haar heel gedetailleerde kijk op zowel starts als keerpunten. Met heel wat verstarde blikken van zwemmers (“wow, zoveel opmerkingen op 10 secondjes video!”) werd deze eerste voormiddaghelft goed ingevuld! Ondertussen maakte groep 2 het grasveld naast het zwembad onveilig. Daar werd een heus parcours bedacht om de zwemmers nog eens goed te prikkelen op lichaamsscholingsvlak.
Voor nagenoeg iedereen stond een rustige training op het programma, enkel onze BK’er Robbe en de BJK’ersters Alexine en Anouk kregen een pittige training voorgeschoteld. Om de harde prikkel door te komen, kregen ze steun van hun teamgenoten. De jongsten van de stage hadden tijd over en testten de gordels van het aquajogging uit. Op een heel speelse manier leerden ze hiermee ook eens kennis maken. Bij het terugkeren in het schooltje vonden we maar liefst 12 liter witte soep en 35 kg macaroni met hesp (jawel 35 kg!!) voor 41 mondjes (de ene al wat groter dan de andere).
Na het vele eten, kregen we een welverdiende siësta. Zoals blijkt uit de foto’s, werd hier nuttig gebruik van gemaakt. De boeken, strips en andere bezigheden werden al snel gewisseld voor een reis naar dromenland, wat was het moeilijk om de vele slapers wakker te krijgen.
Groep 1C en B(J)K trok onmiddellijk richting zwembad om een tweede zwemtraining af te werken. De anderen van groep 1 waren wat later aan de beurt. Wachten kan lang duren, dus speelden we een spel tussen 4-vuren.
Groep 2 had normaal waterspelletjes op de planning. Maar aangezien het geen schitterend weer was werd er snel naar een andere oplossing gezocht. Verschillende sporten wisselden elkaar af. Een toernooi hockey, een spelletje 10-bal in combinatie met korfbal, mijnenveger. Als laatste werd er nog een variatie op tussen 2- en 4- vuren gespeeld. Als afsluiter van de dag keken we nog even naar een film om tot rust te komen.
Tussen de verschillende sporten door kregen we opnieuw vers fruit aangeboden: lekkere frisse honingmeloen. Gaëlle heeft de boekhouding van de dag overgenomen van Steven om zijn werk te verlichten. Als er morgen eten te kort is, 1 ADRES Gaëlle Halsberghe.
Morgen opnieuw een drukke planning op de agenda. Er is dan al een slotactiviteit voorzien doordat er meerdere zwemmers al op donderdag kunnen vertrekken.

Afspraken einde van de stage:
- Voor wie op vrijdag al moet zwemmen te Genk mag eventueel al opgehaald worden donderdagmiddag om 13uur na het middagmaal. Gelieve dit uur zoveel mogelijk te respecteren om de andere zwemmers/activiteiten zomin mogelijk te storen.
- Voor wie enkel zaterdag en/of zondag zwemt is er op vrijdagvoormiddag nog een zwemtraining voorzien in Zwevegem. De fotos
Sportieve groeten
Team Zwevegem