Stage Zwevegem - dag 4
Na de “Golden trials” van zaterdag, konden de zwemmers genieten van een dag rust om met een volgeladen accu aan de laatste stageweek te beginnen. Na het nuttigen van een goed ontbijt, ja we eten hier ’s ochtends als een koning: bokes met choco of confituur, peperkoek, (choco)melk,… vatten de youngsters een droogtraining aan. De welbekende vierkantsrun werd bovengehaald, blad-steen-schaar competitie,… jawel het brein werd al van ’s morgens vroeg gebruikt. Terwijl de jongsten buiten de benen van hun lijf liepen, bestudeerden de oudsten de videobeelden van vorige week aangevuld met info over de voeding tijdens taper- en wedstrijddagen.
Zoals gewoonlijk pakte iedere zwemmer zijn zwem- en netzak mee richting zwembad. Bij de ene ging dit vlotter dan bij de ander. Na 5 minuten kwam vergeetsmurf zonder zwembroek piepen van achter het hoekje. Gelukkig was een andere smurf de redder in nood: zwembroekprobleem opgelost. Alle zwemmers werkten deze ochtend een goede training af. Na een korte maar krachtige stretching trokken we er weer op uit naar het schooltje. Tomatensoep of was het nu wortelsoep? Maakt niet uit de kommetjes gingen vlot binnen. Balletjes in tomatensaus met puree en wortels vullen de buikjes. Er zat duidelijk voldoende energie verwerkt in het eten. De afwas was in nog geen mum van tijd gedaan zodat iedereen op tijd in zijn bedje lag. Klaar om te snurken, wrikkelen, lezen, of paarden te zoeken. Wie weet wat vinden we nog allemaal in de verwarming deze stage?!
Na de middagrust trokken de oudsten opnieuw richting het zwembad. De energie van het eten konden ze nog kwijt tijdens een tweede training. De jongsten begonnen aan een echte fotozoektocht doorheen Zwevegem. Aan de hand van foto’s moesten ze hun eigen route uitstippelen en deze in juiste volgorde proberen te plaatsen. Dit is niet voor iedereen even vlot verlopen. Tijdens deze tocht konden ze nog eens hun kennis rond Disney naar boven halen. Onder weg waren 11 bloedmooie prinsessen verstopt. Aan hen om de juiste namen te zoeken. Ook dit weekend heeft Tanja voor een lekkere verwennerij gezorgd. Ze heeft uren in de keuken gewerkt en toverde 2 overheerlijke milkshakes op tafel. De zwemmers konden kiezen tussen bananen of rode vruchten. Dank u wel voor de leuke verwennerij!!! De zwemmers hebben er super hard van genoten. “Mmmmh wat was het lekker!” “ Amai wie heeft dat gemaakt?” De superlatieven vlogen de lucht in voor Tanja. Onze dag hebben we afgesloten met het vervolg van een film die de zwemmers hebben mogen kiezen.
We slapen nog lang en gezellig in een warm bedje. Op naar morgen!

160790 bezoekers sinds 11/01/2003