Stage Zwevegem - laatste volledige dag
Woensdagmorgen 7.30uur en de eerste kwamen al toe in het schooltje. Door de correcte boekhouding van Gaëlle hadden we gelukkig vandaag geen eten te kort. De voorraad brood werd aangevuld maar ook de melk, yoghurt en vers fruit. We waren er terug klaar voor. Als eerste stond vandaag op het programma wat theorie over wedstrijdvoorbereiding. Hier werd er uitleg gegeven over wat ze moeten doen voor, tijdens en na een wedstrijd. Op het einde van de theorie werd er nog een actief stukje toegevoegd, een voorbeeld van een goede en actieve droogopwarming.
Dan was het al tijd om te gaan zwemmen. Raar maar waar een redder (Felice) stond te roepen in het zwembad zonder dat er iemand in de buurt was. Alle trainers vroegen zich al af tegen wie hij het had. Na het zoeken en rondkijken kwam er iemand met een intelligente opmerking: ‘Zou hij niet aan het roepen zijn tegen een voorwerp?’ Jaja hoor, de stofzuiger kreeg ook de volle lading. Vreemd zicht en lachwekkend. Verder kregen we heel korte schema’s doorgemaild uit Hongarije. Jaja, de taper is duidelijk al begonnen. De jongsten zwommen 1000m en de oudsten zwommen 4000m. Desondanks de taper begonnen is, waren er toch heel wat hongerige maagjes aanwezig in de groep. Tijd dus om er iets aan te doen. Op het menu vandaag stond kipfilets met gebakken aardappelen en perziken, met een lekkere saus. Iedereen vulde snel de buikjes om dan hééél snel in hun bed te kunnen kruipen. Er was wel een kleine verrassing voor de zwemmers voorzien, het was geen uurtje slapen maar een anderhalf uur. Voor sommigen was het lastig om stil te blijven liggen.
Op het middagprogramma stond onze slotactiviteit. Een variatie op laddercompetitie met verschillende groepsactiviteiten. Een WC-rol helemaal ontrollen en nummeren, het alfabet omgekeerd opzeggen, bij elke letter van het alfabet een gezond voedingswaar opsommen, schoenvlucht, liedjes proberen raden, de wet van Newton,… Tussendoor kregen ze nog een aantal kleinere opdrachten om tijdens de vrije tijd tussen deze opdrachten uit te voeren. Tussen deze losse opdrachten zaten de Brabançonne vanbuiten leren, de leeftijd van de trainers proberen te raden, een gedicht schrijven over de trainers, een sudoku en woordzoeker oplossen. Het beste resultaat van de dag kwam als eerste naar boven met dank aan de apen van de dag. Robbe, Thomas Deblock, Hubert, Noor en Elena.
“Liefste Gaëlle, jij kon roepen met al jouw decibelle. En ons Geertje is zo zoet als een klein vers peertje. Jasper en Thijs, laten ons smelten als ijs. Elke training staat ook Fenne paraat, met haar super technisch tijdmeetapparaat. Als laatste is er Iza, Iza, Iza, Iza zo heet als een pizza Ibiza. Heel de stage stonden ze paraat, ook Jonas die kwam elke dag of met zijn ‘my little pony’ handtas. Gaëlle speelde vals in het stagespel maar nogmaals man man man wat een decibels!”
Als afsluiter van de dag maakten we nog de score bekend. De vissen wonnen de competitie, in het winnende team zaten: Mathis, Elian, Margo Denys, Sarah en Tore. Verder volgenden de apen daarna de slangen, de kikkers, de ezels op de voet gevolgd door de koetjes en de honden sluiten de rij af.
De zaal begint al leeg te lopen en de taper begint te werken. Iedereen staat hyperactief en is klaar voor het Zomercriterium.
Nog een kleine praktische noot:
Vrijdagochtend is er nog een zwemtraining voorzien voor iedereen die enkel zwemt op zaterdag en/of zondag. Deze training gaat door in Zwevegem (onmiddellijk naar het zwembad) van 8.15uur tot 10.45uur. Dus je moet niet meer naar het schooltje komen en worden afgehaald en opgehaald aan het zwembad.

1. F. MORGA (08/07/2015 23:22:46)
Gaëlle heeft een krachtige stem...!!!???
Je zou ons soms eens samen moeten horen...!!!
Wel makkelijk hoor om niet steeds naar een micro te moeten grijpen...!!!

160760 bezoekers sinds 11/01/2003